Máme už své životní zkušenosti, ale nepohrdneme kvalitními informacemi, které na něco zajímavého upozorní, něco poradí a něco doporučí. Dobrá rada nad zlato, že?
Tipy na novinky na trhu, informace o nových trendech a vyjádření odborníků na různá témata
Paní Martina si nám postěžovala, že po objednávce zboží za 179 korun dostala při doručení zásilky výzvu k platbě částky 1195 korun a příslib zasílání dalších balíčků. Není bohužel sama, takové případy se množí jak houby po dešti.
Slevy jsou lákavý artikl, občas je také využívám, hlavně když si chci dopřát nějaký relax nebo hledám kvalitu za rozumnou cenu. Popravdě bych za mnoho věcí plnou cenu ani nedala a radši si to odpustila, ale když je něco ve slevě, mám pocit, že vyzkouším, a kdyby to nevyšlo, tak mě to moc nezklame.
Zatím mám v bilanci víc zkušeností pozitivních. Hlavně se mi líbily dvě dovolené v hotelech, kam bych jen tak nejela. Je pravda, že mi připadalo, že si slevu vynahradili na jiných cenách, třeba v jednotlivých položkách jídelního menu, ale když vařili tak dobře, že se nedalo odolat, tak mi to vůbec líto nebylo. Byly to luxusní chvilky a dokonalá relaxace.
Nemám vlastně špatné zkušenosti ani z jiných vyzkoušených slev, s výjimkou dvou případů, ale risk mi zatím přinesl spíš zisk. Nedávno třeba v podobě kosmetiky, po níž jsem si připadala jako znovuzrozená. Nyní šilhám po dalších výhodných nabídkách, ale jelikož je před Vánoci a nákupy ve slevách budou možná mnohým zdrojem vánočních dárků, tak mě napadlo napsat na základě svých zkušeností pár postřehů pro případný nákup.
Adresnost poskytovatele slevy
Na slevových serverech se nabízí nejrůznější služby a také zboží. Předmětem slevy je zpravidla voucher. Úskalím této koupě může být například situace, kdy kupující neví, kdo je poskytovatelem nabízené služby či zboží a následně zjistí, že takový ani neexistuje. Může se pak klidně stát, že bude komplikované navázat kontakt i se serverem, který obvykle deklaruje pro uplatnění reklamace nějakou lhůtu a může vědomě ztížit podmínky, aby nemusel vracet peníze. Tohle snad nebude moc časté, ale z praxe vím, že se takové případy stávají. Proto je dobré si jednak prověřit důvěryhodnost nabídkového serveru a zjistit, kdo je poskytovatelem slevy. V anonymních případech raději nekupovat.
Doklad o koupi
Setkala jsem se se situací, kdy poskytovatel zboží ochotně všechno vyřídil a avizoval poplatek za doručení na výdejní místo. Při převzetí nikde nebyl doklad o koupi a na avizovaný poplatek nikdo nevydal potvrzení. Je to sice zdánlivě prkotina, ale při zjištění závady a uplatnění práva z odpovědnosti za vady může nastat problém. Je třeba si uvědomit, že slevy jsou krátkodobé, cena platí po určitou dobu, vada se nemusí projevit hned a zboží nejspíš bude vyprodané. Takže je vhodné doklady pro jistotu důkladně vyžadovat. Sama jsem je na zakoupené zboží bohužel stejně nedostala, ale naštěstí to bylo bez vady. V případě koupi něčeho dražšího je ale vhodné si to pojistit, protože bez dokladu může vzniknout spor o datu uzavření kupní smlouvy, může být problém i v určení prodávajícího, protože dodací adresa nemusí souhlasit s adresou obchodu, prostě je to riskantní a uplatnění vady může mít různé zádrhele.
Časová dostupnost služby
Při nákupu služby, třeba jako je masáž nebo kosmetické ošetření, se mohou vyskytnout problémy s termínem plnění. Vouchery mají omezenou platnost, Vánoce nalákají spoustu zájemců a pak se zážitek může odsunout do nedohledna. Když se obdarovaný těší, může namísto toho přijít zklamání jemu i tomu, kdo daroval. Možná by bylo vhodné prověřit, jestli bude služba dostupná, podívat se, zda je počet zákazníků limitovaný nebo například zkusit zamluvit konkrétní termín. Nebo si nákup raději hodně rozmyslet. Chceme přece strávit svátky v pohodě.
Alice Barešová, sun2@seznam.cz
Foto: SXC.hu
Zpět 0 příspěvků