Nezoufalky.cz

Už jste členkou Nezoufalek?

Přihlásit

- nejnovější článek

Máme už své životní zkušenosti, ale nepohrdneme kvalitními informacemi, které na něco zajímavého upozorní, něco poradí a něco doporučí. Dobrá rada nad zlato, že?

Tipy na novinky na trhu, informace o nových trendech a vyjádření odborníků na různá témata

Také jste dostali neobjednané zboží?

Také jste dostali neobjednané zboží?

Paní Martina si nám postěžovala, že po objednávce zboží za 179 korun dostala při doručení zásilky výzvu k platbě částky 1195 korun a příslib zasílání dalších balíčků. Není bohužel sama, takové případy se množí jak houby po dešti.

Jak reklamovat objemné zboží?

Vadný nábytek, porouchaná myčka nebo plynový kotel jsou noční můrou každého spotřebitele. Pouhá představa obtíží s přemístěním zboží zpět do prodejny mnohé od reklamace odradí. Většina zákazníků přitom netuší, že náklady mají být hrazeny prodejcem.

Reklamaci rozměrného nábytku či elektrospotřebičů řeší mnoho spotřebitelů, kteří se obracejí na poradenskou linku časopisu dTest. Problematická je nejen samotná váha vadného výrobku, ale především komplikace s  transportem do prodejny, kde mohou uplatnit reklamaci. Prodejci s pomocí příliš nepospíchají a často nezahájí reklamační řízení dříve, než je výrobek v prodejně.

Právní poradce časopisu dTest Miloš Borovička doporučuje: „Nákladů spojených s reklamací se není třeba bát. Pokud se vada na věci prokáže, nese náklady v plné výši prodejce a jde-li o zboží, s jehož transportem k prodávajícímu jsou spojeny obtíže, pak je na místě požadovat výjezd reklamačního pracovníka nebo odvoz zboží prodejcem.“

Zvláštní kategorii představují vestavěné nebo zabudované výrobky, u kterých se navíc přidávají komplikace s jejich demontáží. „Podobnou situací se nedávno zabýval Evropský soudní dvůr, který výkladem směrnice o zárukách došel k závěru, že prodávající je povinen vadné zboží odstranit z místa, kde bylo nainstalováno, zabudovat zde zboží náhradní a nezpůsobovat spotřebiteli obtíže s uplatněním reklamace,“ dodává Borovička.

Vzorový dopis a návod jak správně žádat náklady na uplatnění reklamace lze zdarma stáhnout na www.dtest.cz/nakladyreklamace. S dotazy týkajícími se nejen uplatnění práv při reklamaci se lze rovněž obrátit na poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. 

Zdroj: dTest

Foto: archiv

Zpět 0 příspěvků
Kniha týdne podle Nezoufalek
Nesmrtelný příběh v tanečních obrazech na jevišti Stavovského divadla

Nesmrtelný příběh v tanečních obrazech na jevišti Stavovského divadla

První premiérou Baletu Národního divadla v nové sezoně je Malá mořská víla – 10. listopadu ve Stavovském divadle.

Soutěž měsíce

Klub Nezoufalek - Přihlášení pro členky

Emailová adresa:
Heslo: