Máme už své životní zkušenosti, ale nepohrdneme kvalitními informacemi, které na něco zajímavého upozorní, něco poradí a něco doporučí. Dobrá rada nad zlato, že?
Tipy na novinky na trhu, informace o nových trendech a vyjádření odborníků na různá témata
Paní Martina si nám postěžovala, že po objednávce zboží za 179 korun dostala při doručení zásilky výzvu k platbě částky 1195 korun a příslib zasílání dalších balíčků. Není bohužel sama, takové případy se množí jak houby po dešti.
Hračky ovlivňují život každého dítěte. Rovněž ve světě hraček dochází k neustálému vývoji. Původní smysl hračky, přinášet především radost a zábavu se ale nezměnil.
Od hračky se očekává, že bude splňovat několik podstatných bodů. Měla by působit na rozvoj všech složek dětské osobnosti. Měla by podněcovat pohybový, smyslový, rozumový a citový vývoj dítěte. Dítě by si mělo díky hračce rozvíjet své společenské postoje a vytvářet si dobré návyky. Hračka by dále měla probouzet a rozvíjet dětskou fantazii.
Aby byly splněny všechny tyto požadavky, je nutné vybírat hračku vždy s ohledem na věk dítěte. Jednotlivá období vývoje dítěte vyžadují specifické hračky. Dětská hra se vyvíjí v závislosti na dospívání a výchově dítěte. A podle toho se odvíjí i požadavky kladené na hračky.
Psycholožka Katarína Filasová tvrdí, že důležitý je přístup rodičů. Je dobré dítěti dát prostor a podmínky pro to, aby se rozvíjelo, trénovalo, zkoušelo, objevovalo, samo si hledalo co ho baví, co chce dělat. Aby se postupně učilo samo se o sebe postarat.
Proto, aby se dítě mělo chuť cokoli naučit, je nutné vzbudit v něm o danou věc – hračku zájem. Hra je základní komunikační prostředek dítěte s okolním světem. Stejně jako k lidem tak i k hračce si dítě vytváří vztah. Je proto nutné podporovat jeho zájem pomocí edukativních hraček a vycházet ze stejného principu, který propagoval už Jan Amos Komenský, že učení by mělo být založeno na hře.
Období batolete je charakterizováno významnými změnami. První zásadní změna je motorická, kdy se dítě naučí chodit. Další zásadní změnou je schopnost komunikovat a uvědomění sama sebe. Dítě začíná uplatňovat svou fantazii a tvořivost. Experimentování pomalu přechází v hru. U dětí tak dochází k významnému zpestření herní činnosti. K výcviku koordinace svalových pohybů a k napomáhání odstranění prostorové nejistoty dítěte přispívají motorické hry. Děti už chodí, pobíhají, poskakují, koulejí se atd. K tomuto rozvoji jim pomáhají hračky jako míče, odstrkovadla, vozíčky nebo tahací hračky. Dále u dětí dochází díky manipulačním hrám k procvičování jemné motoriky, zpevnění držení ruky a paže, zlepšení koordinace obou rukou. Nejčastěji k tomu děti používají hračky jakou jsou puzzle, stavebnice, kostky atd. |