Máme už své životní zkušenosti, ale nepohrdneme kvalitními informacemi, které na něco zajímavého upozorní, něco poradí a něco doporučí. Dobrá rada nad zlato, že?
Tipy na novinky na trhu, informace o nových trendech a vyjádření odborníků na různá témata
Paní Martina si nám postěžovala, že po objednávce zboží za 179 korun dostala při doručení zásilky výzvu k platbě částky 1195 korun a příslib zasílání dalších balíčků. Není bohužel sama, takové případy se množí jak houby po dešti.
Také vás neustále bombardují telefonáty, ve kterých vám volající nabízejí produkty nejrůznějšího charakteru od nepřeberného množství značek? Braňte se!
Podobný telefonát zažil nejspíše každý. Volající se představí jménem nějaké firmy a začne nabízet rozličné produkty. Jednou se jedná o knižní klub, podruhé o sběratelské kartičky nebo spodní prádlo. I přes váš trvající nezájem je prodejce vyzbrojen řadou argumentů, kterými se vás snaží udolat.
Co jsou tito prodejci zač?
Ve většině případů jsou tito prodejci zaměstnaní v telemarketingovém centru a počítačový program jim náhodně generuje kontakty. On sám tedy vašimi kontakty nedisponuje.
Do takové databáze se dnes dostanete velmi jednoduše. Stačí vyplnit formulář o vydání věrnostní karty v jakémkoli obchodě a už dáváte souhlas se zpracováním vašich údajů pro telemarketingové účely. Často také vaše údaje prodává banka, u které máte založený účet.
Stojí takové služby za to?
Do určité míry mohou být produkty, které vám prodejci nabízejí, zajímavé. Je ale nutné dát si pozor na nejrůznější kličky, na které byste mohli následně doplatit. V první řadě je důležité ověřit si, k čemu všemu se svým souhlasem zavazujete. Zda k odběru jednoho kusu výhodného produktu, nebo k pravidelnému odběru za daleko vyšší ceny. Rozhovory se pro všechny případy sice nahrávají, ale je těžké se k nim dostat v rámci stížností či reklamací.
Zabraňte prodejcům, aby vám volali
Pokud už máte podobných hovorů plné zuby a zdržují vás od práce, existuje jednoduché řešení, jak těmto telemarketingovým centrům zabránit, aby vás znovu kontaktovali.
Až vám příště zavolají, oznamte klidným hlasem, že si výslovně nepřejete být už nikdy kontaktováni s touto, ani jinou nabídkou. Po této větě vás musí vyřadit z databáze a nesmí vám již znovu zavolat s jakoukoli nabídkou. Takto se postupně zbavíte všech callcenter, které provozují prodej po telefonu.
Kromě telemarketingových telefonátů, které jsou nepříjemné a otravné, můžete zažít ještě daleko nepříjemnější zkušenost, jako naše čtenářka Sára. Její příběh si přečtěte v dalším článku.
Veronika Doskočilová
Foto: SXC.hu
Zpět 0 příspěvků