Nezoufalky.cz

Už jste členkou Nezoufalek?

Přihlásit

- nejnovější článek

Máme už své životní zkušenosti, ale nepohrdneme kvalitními informacemi, které na něco zajímavého upozorní, něco poradí a něco doporučí. Dobrá rada nad zlato, že?

Tipy na novinky na trhu, informace o nových trendech a vyjádření odborníků na různá témata

Také jste dostali neobjednané zboží?

Také jste dostali neobjednané zboží?

Paní Martina si nám postěžovala, že po objednávce zboží za 179 korun dostala při doručení zásilky výzvu k platbě částky 1195 korun a příslib zasílání dalších balíčků. Není bohužel sama, takové případy se množí jak houby po dešti.

Než se vzpamatujete, máte na hlavě ježka

Před rokem jsem vyzvedávala autem svou kamarádku Jarku od kadeřníka. Už zdálky jsem viděla, že má na hlavě něco příšerného a tváří se, že má na kahánku. A taky sotva dosedla vedle mě, rozbrečela se. Moje slova útěchy: „neboj, to ti zase doroste,“ jí moc nepomohla.

Ano, opravdu trvalo celý rok, než Jarce vlasy dorostly do přijatelného účesu. Kadeřnice, která tehdy zaskakovala za Jarčinu dvorní „vizážistku“, jí řekla, že potřebuje trochu šmrncovnější look a udělala ji asymetrický sestřih na bocích a nahoře ježka, přesně podle módního trendu, ale jaksi nevzala v potaz, že Jarka na tenhle účes nemá ani tvar obličeje, ani dost vlasů. A to jí předem neřekla, co se jí chystá dělat za kreaci?, napadne vás. Pravda, Jarka je trochu submisivní typ, ale ta kadeřnice byla tak rychlá, že než se Jarka odhodlala něco namítnout, bylo dílo zkázy dokonáno. Co jednou ustřihnete, už se nedá vrátit… Dlužno podotknout, že mé kamarádce tenhle kadeřnický zásah vzal na dlouhou dobu kus sebevědomí, kterého ani ve svých nejlepších dnech nemívá na rozdávání. Smutný příběh…

Kadeřnice samozřejmě nepostupovala správně. Nejdřív má zákaznici vysvětlit, co jí doporučuje, ukázat sestřih třeba na fotkách, popovídat si s ní o její vlastním přání a představě, prostě se na výsledné podobě účesu shodnout už na počátku návštěvy.  Zákaznice má na této formě ústní smlouvy trvat, což bohužel Jarka neudělala, takže to nagelované vrabčí hnízdo, se kterým odcházela k pokladně, aby za něj zaplatila 1700 korun, nemohla reklamovat.

Sebeobrana v kadeřnictví

Ano, každý zákazník má právo reklamovat účes, který neodpovídá jeho požadavkům. Výhrady by měl uplatnit co nejdříve, tedy ihned po dokončení práce kadeřníkem a před jejím zaplacením. „Podle povahy vady je pak možné v prvé řadě žádat bezplatnou nápravu,“ vysvětluje vedoucí právní poradny časopisu dTest Lukáš Zelený a dodává: „Není-li možné nedostatek odstranit, zákazník má právo požadovat slevu z ceny.“

Už v okamžiku vytváření účesu je na místě kontrola a kdykoliv má klient pocit, že se jeho představa rozchází s vytvářeným výsledkem, měl by zasáhnout. Pokud není zákazník spokojen s výkonem kadeřníka, může kdykoliv využít svého zákonného práva odstoupit od smlouvy o dílo, kterou v nepsané formě s kadeřníkem uzavírá. „V takovém případě je povinností klienta zaplatit práce do té doby již vykonané,“ upozorňuje Lukáš Zelený.

Jiná situace nastává, pokud dojde například ke škodě na klientově majetku (zabarvení oděvu) či na zdraví (vypadávání vlasů či nechtěné střihnutí). V takovém případě má zákazník právo na finanční kompenzaci. „Pro vyčíslení skutečné škody je nezbytné vše řádně zdokumentovat, případně kontaktovat podle potřeby i lékaře či soudního znalce, z jejichž zprávy může vycházet soud v následujícím sporu,“ uzavírá Zelený.

Zuzana Nejedlá

Foto: SXC.hu

Zpět 0 příspěvků
Kniha týdne podle Nezoufalek
Nesmrtelný příběh v tanečních obrazech na jevišti Stavovského divadla

Nesmrtelný příběh v tanečních obrazech na jevišti Stavovského divadla

První premiérou Baletu Národního divadla v nové sezoně je Malá mořská víla – 10. listopadu ve Stavovském divadle.

Soutěž měsíce

Klub Nezoufalek - Přihlášení pro členky

Emailová adresa:
Heslo: