Nezoufalky.cz

Už jste členkou Nezoufalek?

Přihlásit

- nejnovější článek

Máme už své životní zkušenosti, ale nepohrdneme kvalitními informacemi, které na něco zajímavého upozorní, něco poradí a něco doporučí. Dobrá rada nad zlato, že?

Tipy na novinky na trhu, informace o nových trendech a vyjádření odborníků na různá témata

Také jste dostali neobjednané zboží?

Také jste dostali neobjednané zboží?

Paní Martina si nám postěžovala, že po objednávce zboží za 179 korun dostala při doručení zásilky výzvu k platbě částky 1195 korun a příslib zasílání dalších balíčků. Není bohužel sama, takové případy se množí jak houby po dešti.

Odstoupit od smlouvy? Až do jednoho roku!

Nové povinnosti při nákupu na internetu neminou spotřebitele ani obchodníky. Lhůta pro odstoupení od smlouvy bez udání důvodu může být dle nového občanského zákoníku i více než roční.

Uzavírání smluv tzv. distančním způsobem zahrnuje nejen nákupy na internetu, ale také telefonické či katalogové objednávky nebo teleshopping – jednoduše všechny případy, kdy nejsou obě strany v době uzavření smlouvy osobně přítomny. „Spotřebitel bude mít i nadále možnost vrátit zboží bez udání důvodu do 14 dnů, ovšem pokud obchodník při nákupu nesplní svou povinnost informovat zákazníka o jeho právu odstoupit, lhůta se může prodloužit dokonce až na rok a 14 dní,“ upozorňuje Miloš Borovička z dTestu.

K odstoupení od smlouvy bylo třeba, aby bylo odstoupení doručeno obchodníkovi ve čtrnáctidenní lhůtě. Nyní postačí, když zákazník v tomto období stihne odstoupení alespoň odeslat. Aby měl však spotřebitel nárok na vrácení kupní ceny, musí také do 14 dnů od odstoupení od smlouvy vrátit obchodníkovi zakoupené zboží. Když to neudělá, prodejce není povinen vracet kupní cenu až do chvíle, než mu zboží přijde zpět, případně než bude mít jinak potvrzeno jeho odeslání. Doposud platilo, že obchodník musel peníze vrátit do 30 dnů od zákazníkova odstoupení od smlouvy bez ohledu na to, zda již bylo zboží vráceno.

Zákazník nově nemusí dostat zpět celou částku za dopravu, ale vždy jen takovou, která odpovídá nejlevnější variantě dopravy nabízené obchodníkem. Pokud tedy prodejce například nabízí nejnižší poštovné za 80 Kč, ale zákazník si zvolí kurýra za 200 Kč, prodejce mu vrátí za dopravu pouze 80 Kč.
Spotřebitelé by během lhůty k odstoupení měli se zbožím zacházet přiměřeně. Když totiž zákazník během lhůty k odstoupení zboží poškodí používáním nad rámec prostého vyzkoušení, může si prodejce strhnout také částku vynaloženou na opravu. „E-shop není půjčovna. Čtrnáctidenní lhůta je určena jen k vyzkoušení zboží, nikoliv k jeho intenzivnímu používání,“ vysvětluje Miloš Borovička.

Podrobný článek se shrnutím důležitých změn v distančních smlouvách naleznete na www.dtest.cz/internet-NOZ

Foto: SXC.hu

Zpět 0 příspěvků
Kniha týdne podle Nezoufalek
Nesmrtelný příběh v tanečních obrazech na jevišti Stavovského divadla

Nesmrtelný příběh v tanečních obrazech na jevišti Stavovského divadla

První premiérou Baletu Národního divadla v nové sezoně je Malá mořská víla – 10. listopadu ve Stavovském divadle.

Soutěž měsíce

Klub Nezoufalek - Přihlášení pro členky

Emailová adresa:
Heslo: