Máme už své životní zkušenosti, ale nepohrdneme kvalitními informacemi, které na něco zajímavého upozorní, něco poradí a něco doporučí. Dobrá rada nad zlato, že?
Tipy na novinky na trhu, informace o nových trendech a vyjádření odborníků na různá témata
Paní Martina si nám postěžovala, že po objednávce zboží za 179 korun dostala při doručení zásilky výzvu k platbě částky 1195 korun a příslib zasílání dalších balíčků. Není bohužel sama, takové případy se množí jak houby po dešti.
Brožura „Omyly českých spotřebitelů“ přehledně mapuje nejčastější mýty, které jsou mezi zákazníky i prodejci rozšířeny. Ke všem 25 omylům je podáno vysvětlení a návod jak postupovat správně. Brožura je zdarma a lze si ji nechat zaslat v tištěné podobě, případně stáhnout v elektronické formě
Tematicky se dělí brožura do čtyř kapitol. Jsou jimi: omyly při uzavírání smluv a nakupování, omyly okolo záruk a reklamací, omyly spojené s odstupováním od smluv a omyly týkající se postupu státních orgánů.
Vedoucí právní poradny dTestu Lukáš Zelený vysvětluje: „Ačkoliv o jednotlivých aspektech nakupování pravidelně informujeme prostřednictvím našeho webu i časopisu, opakovaně se s některými chybami jak ze strany obchodníků, tak i zákazníků, na naší poradenské lince 299 149 009 setkáváme. Proto jsme chtěli vše přehledně shrnout do brožury, která je v případě potřeby ihned dostupná.“
Publikace směřuje i do oblasti nakupování na internetu, kde se vyplatí v dnešní době znát svá práva. Zde se například rozšířilo pravidlo, že od smlouvy uzavřené přes internet nemůže spotřebitel odstoupit, pokud si zboží osobně vyzvedl. „Jedná se samozřejmě o nesmysl. Na právu na odstoupení nic nemění způsob převzetí zboží,“ dokresluje důležitost znalosti spotřebitelských práv závěrem Lukáš Zelený.
Brožura „Omyly českých spotřebitelů“ byla vydána za podpory Ministerstva průmyslu a obchodu ČR a je zdarma k dispozici na www.dtest.cz/brozura.
Zpět 0 příspěvků