Umíme si vychutnat všechny radosti, chceme žít naplno a nic nového nám není cizí. Jsme zvědavé, a tak rády hledáme, zkoušíme a vyměňujeme si svoje zážitky, abychom se vzájemně inspirovaly.
Reportáže, rozhovory a názorové blogy nejen o životním stylu
Letos jsem se zařekla, že už se dívat nebudu. Je to pořád stejné, stejní moderátoři, stejná porota, stejné komentáře. Ale pak jsem si stejně první díl pustila…. a už v tom jedu. Prostě ta noblesa, elegance a obdivuhodné výkony soutěžících mě zase dostaly. A komu fandím?
Blížící se Vánoce nejsou jenom časem klidu, přejídání se a rozbalování dárků. Je to také doba firemních vánočních večírků, kterým se zkrátka ze společenských důvodů nemůžete vyhnout. V lepším případě vás bude čekat jen jeden, ale i tak je třeba jej zvládnout s grácií, bez ztráty dobré pověsti a ideálně také bez zdravotní úhony. Pro všechny, které čeká vymetání firemních večírků, máme deset základních rad, jak tyto aktivity přežít.
1. Dress code - neboli kodex oblékání určující, jak se na danou událost obléci. Většina firem vnímá dress code jako součást celkové image firmy, takže pokud se převléknete za Ježíška, bude to sice něco málo vypovídat o vaší kreativitě, s největší pravděpodobností však budete za blázna (to v lepším případě, v horším už si rovnou updatujte CV). Zjistěte si tedy, v jakém stylu se vánoční večírek koná, a jaké oblečení bude vhodné zvolit.
2. Nejezte se alespoň trochu předem, ať se pak běsně nevrháte na raut, případně nekradete chlebíčky vaší kolegyni přímo z tácku... Nepřišli jste se přece jenom najíst, ale jste tady kvůli firmě a prohloubení vztahu s kolegy.
3. Alkoholické nápoje pijte střídmě. Není moc příjemné, pokud na vás na firemním intranetu vybafnou fotky polonahého rozcuchaného člověka tancujícího na stole, přičemž ostatní se tváří, že ho nevidí. Vlastně je. Pokud zjistíte, že to jste vy.
4. Přijďte včas. Je zvykem, že na začátku párty má ředitel, či jiný z vedoucích představitelů firmy proslov. Přijít až po něm může ubrat plusové body, zvláště pokud působíte v práci jen krátce.
5. Nekomentujte šéfův proslov, neskákejte mu do řeči a nesnažte se nahazovat mu vtipy. Musíte to vydržet. Pokud víte, že to pro vás bude nadlidský výkon, zapište se cca 3 týdny před večírkem do kurzu meditace, případně ignorujte bod č. 4.
6. Vynechte karaoke. (výjimku můžete udělat, jen pokud jste se drželi bodu č. 3, a zároveň vás v minulosti Jaro Slávik v pěvecké soutěži pustil do dalšího kola)
7. Usmívejte se. S úsměvem jde všechno líp – toto klišé zkrátka platí. Budete působit mnohem přístupněji, sympaticky a snadno tak navážete kontakt s kolegy, se kterými můžete probrat i jiná, než jen pracovní témata. :-) Zářivý úsměv je zkrátka základ, proto vsaďte na zubní pasty Signal z řady White Now, které zaručí okamžitý bělostný úsměv již po jednom vyčištění jak pro holky, tak pro kluky.
8. Nefoťte šéfa v komických situacích a „nepostujte“ jeho obrázky na Facebook s vtipnými komentáři.
9. Do tance se zapojte. Tancujte však v prostorách tomu určených, vynechejte vratké stoly, barové židle, či záda svých kolegů. Z nepříjemného pádu by kromě kopce ostudy mohlo vzniknout i nějaké nepříjemné zranění. A pozor na „ploužáky“ – už nejsme na základce, čili není vhodné kolegu či kolegyni nevhodně osahávat (ani pokud dá svolení, jste přece stále všem na očích).
10. Bavte se! I když jsou firemní večírky trochu specifické a díky nepsaným pravidlům se musíte stále trochu hlídat, párty si užijte. Žijeme jen jednou a legrace musí být. I když třeba na váš účet. :-)
Zpět 0 příspěvků