Umíme si vychutnat všechny radosti, chceme žít naplno a nic nového nám není cizí. Jsme zvědavé, a tak rády hledáme, zkoušíme a vyměňujeme si svoje zážitky, abychom se vzájemně inspirovaly.
Reportáže, rozhovory a názorové blogy nejen o životním stylu
Letos jsem se zařekla, že už se dívat nebudu. Je to pořád stejné, stejní moderátoři, stejná porota, stejné komentáře. Ale pak jsem si stejně první díl pustila…. a už v tom jedu. Prostě ta noblesa, elegance a obdivuhodné výkony soutěžících mě zase dostaly. A komu fandím?
Někteří lidé už mají těch chytrých, křehkých a s kdečím propojených chytrých telefonů dost. Come back začínají slavit jednoduché mobily, které umí jen volat a esemeskovat.
Dokonce slaví úspěch secondhandy se starými modely mobilů a jejich ceny nejsou nijak levné. Zákazníci klidně sáhnou hlouběji do kapsy. A důvod?
Společnost je zaplavená technologiemi, jsme všichni nějak propojeni. Dřív nebo později musel vzniknout protest v podobě „odpojenosti“. Jako je módní cesta z města, pryč od chaosu velkoměst, kterou nastupují především mladé rodiny, mnozí lidé už nechtějí být otroky nejrůznějších aplikací v telefonu. Bere jim to čas i peníze. A tak se vděčně vrací jen k základním funkcím, které telefon v kapse nabízí. Volání a textovky jim prostě stačí.
Dalším aspektem je vysoká citlivost dotykových přístrojů. Stačí jen omylem prstem zavadit o displey, a už jste jinde, než potřebujete. Mnoha lidem to leze na nervy. Nebylo tlačítkové ovládání vlastně celkově rychlejší a jistější?
Navíc neustálým surfováním v telefonech se skloněnou hlavou začínají mít lidé problémy s krční páteří. Nemluvě o ztrátě schopnosti vzájemné osobní komunikace. I v hospodách si především mladá generace všímá víc vlastního mobilu než kámošů kolem stolu. Není divu, že někteří si říkají – a dost!
Mnozí fanoušci technologického pokroku nad těmito řádky budou jistě kroutit hlavou. Ale schválně – máte i vy kolem sebe někoho, kdo chytrý telefon odmítá? My ano. A nejsou to zdaleka jen starší lidé.
A ještě jeden aspekt, i když ne tak důležitý, je ve hře. Dnes všechny telefony vypadají stejně. Před deseti lety bývaly značky mobilů daleko kreativnější. Každý byl trochu jiný, nabídka byla zábavnější. Každý zákazník si mohl vybrat i podle svého vkusu.
Jarmila Mihulová
Foto: archiv
Zpět 0 příspěvků