Umíme si vychutnat všechny radosti, chceme žít naplno a nic nového nám není cizí. Jsme zvědavé, a tak rády hledáme, zkoušíme a vyměňujeme si svoje zážitky, abychom se vzájemně inspirovaly.
Reportáže, rozhovory a názorové blogy nejen o životním stylu
Letos jsem se zařekla, že už se dívat nebudu. Je to pořád stejné, stejní moderátoři, stejná porota, stejné komentáře. Ale pak jsem si stejně první díl pustila…. a už v tom jedu. Prostě ta noblesa, elegance a obdivuhodné výkony soutěžících mě zase dostaly. A komu fandím?
V posledních letech získávají divadelní ocenění Thálie mimopražská divadla. Nebude to tím, že právě na „oblastech“ se dělá pořád to poctivé umění, zatímco většina pražských scén v honbě za ziskem sází na podbízivé bulvární kusy, které diváky víceméně jen baví?
Samozřejmě si pamatuji stejnojmenný film z roku 1995 s mladičkým Leonardem DiCapriem a Davidem Thewlisem, ale po tomhle divadelním ztvárnění jsem na něj zapomněla. A kdykoliv uslyším jména Paula Verlaina a Arthura Rimbauda, vzpomenu si Petra Mikesku a Matouše Rumla v dvouhodinové strhující herecké jízdě, která diváky nenechá vydechnout. Ale nejsou to jen herecké výkony, na nichž inscenace stojí. Je pevně podepřená skvělou dramaturgií, chytrou scénou se zrcadlovými kulisami, kam se píšou verše, balkonovým ochozem, na němž se pořád něco děje, a akčním hudebním doprovodem. Sžírající zoufalství milostného trojúhelníku dvou mužů a jedné ženy napumpoval britský dramatik Christopher Hampton nadčasovými bolestnými pravdami o lásce i nenávisti, které mají takovou sílu, že mohou slabší nátury v hledišti psychicky rozhodit. A poté, co postupná Verlainova sebezničující destrukce vyvrcholí tím, že se jeho představitel na jevišti svlékne donaha, odcházíte z divadla „úplně zatmění“ a chvíli trvá, než v sobě zase rozsvítíte. A pak si řeknete – díky, přestože vás tenhle ostře nabroušený divadelní šíp zabolel.
Eva Houserová
Foto: MDMB
Zpět 0 příspěvků