Umíme si vychutnat všechny radosti, chceme žít naplno a nic nového nám není cizí. Jsme zvědavé, a tak rády hledáme, zkoušíme a vyměňujeme si svoje zážitky, abychom se vzájemně inspirovaly.
Reportáže, rozhovory a názorové blogy nejen o životním stylu
Letos jsem se zařekla, že už se dívat nebudu. Je to pořád stejné, stejní moderátoři, stejná porota, stejné komentáře. Ale pak jsem si stejně první díl pustila…. a už v tom jedu. Prostě ta noblesa, elegance a obdivuhodné výkony soutěžících mě zase dostaly. A komu fandím?
Předchůdce automobilu jako dopravní prostředek na delší trasy poprvé použila žena. Technický vynález svého manžela si vypůjčila Bertha Benzová a v srpnu roku 1888 s ním vyjela na tajný výlet.
Záběr z filmu o B.Benzové
Konstruktér Benz si nechal vozítko poháněné čtyřdobým jednoválcem vlastní konstrukce patentovat v roce 1886. Jeho "Patentwagen" sice budil u veřejnosti pozornost, ale spíše jako technická zajímavost, než reálně použitelný dopravní prostředek. Teprve jeho manželka dokázala, že toto vozítko může brázdit cesty. Byla to senzace a dobový tisk se předháněl s reportážemi.
Na motorové tříkolce podnikla Bertha Benzová první dálkovou jízdu automobilem. Že neumí řídit, neřešila - to tehdy neuměl nikdo. Na sedátka vzala své dva syny a vyrazila. Horší to bylo s palivem, protože benzínová čerpadla u silnic nestála. Bertha proto pohonné hmoty cestou nakupovala u lékárníků. Urazila z Mannheimu do jejího rodného Pforzheimu přes sto kilometrů, což jí trvalo celý den. Pro případ, že by se manžel sháněl po autu či dětech, mu poslala telegram.
Bertha je další z příkladů, že ani tehdy ženy nestály jen za sporákem, nebo neseděly nad vyšíváním. Chytré hlavy měly ženy vždycky, jen to dlouho trvalo, než to pánové veřejně připustili. Však ani dneska se schopné, vzdělané a sebevědomé ženy nesetkávají u všech mužů s pochopením. Mnozí by je rádi viděli zase zpátky jen u těch sporáků.
Jana Sýkorová
Zpět 0 příspěvků