Nezoufalky.cz

Už jste členkou Nezoufalek?

Přihlásit

- nejnovější článek

Už víme, že život dokáže pohladit i nafackovat. Jednou jsme dole, jednou nahoře, ale i přes jizvy na duších a překážky jdeme dál s úsměvem a zvednutou hlavou. Jsme přece nezoufalky!

Příběhy zajímavých žen, které se dokázaly porvat se životem

Z lékárnice vydavatelkou

Z lékárnice vydavatelkou

"Jako malá jsem nikdy nepřemýšlela o tom, co budu dělat. Protože jsem se dobře učila, tak jsem se dostala na gymnázium. V té době jsem cítila, že chci dělat práci, která má smysl a kde bych mohla pomáhat lidem," říká o sobě Monika Kopřivová, jejíž příběh může být inspirativní pro mnohé čtenářky. Posuďte samy...

Osudové rozhodnutí v pravou chvíli

O Ing. Evě Štěpánkové se říká, že je to naše česká Estée Lauder. Stejně jako ona začínala i ona docela od nuly, u sebe doma, kde s pomocí kuchyňských robotů vyráběla první krémy značky Ryor. Jak to všechno začalo?

Co dokáže velká láska z gymplu

V českém podnikání paní Eva dnes patří k absolutní špičce. Je majitelkou české kosmetické firmy Ryor,  kterou založila v  roce 1991. Je energická, dokáže pracovat až 10hodin denně, je zodpovědná, ráda a dobře vaří, je neskutečně pohostinná, poslouchá gospely, miluje divadlo a knihy -  její nejmilejší knihou je Jirotkův Saturnin, ráda cestuje, je s ní legrace, sbírá anděly, relaxuje na procházkách se psem, má 23 letou dceru Janu, je rozvedená a dokáže si poradit v každé situaci. Svůj život zasvětila chemii a výrobě kosmetiky. Život se s ní ale nikdy nepáral. Vyrůstala v Poděbradech v učitelské rodině. Rodiče se rozvedli, když byla ještě malá holka. Od útlého dětství se musela učit samostatnosti. Byla dítě s klíčem na krku.

Na gymnáziu se zamiluje do kluka, který je fanda do chemie. Láska je to taková, že ovlivňuje i výběr vysoké školy. Její maminka říkala, že kdyby se zamilovala do ševce, byla by dnes švec. Láska ke klukovi sice skončila, ale láska k chemii nekončí. Naopak! Po gymnáziu se rozhoduje pro studium na VŠCHT.

Krém za milion devizových korun

 Od roku 1971 pracuje Ing. Eva Štěpánková jako vedoucí výroby v Ústavu lékařské kosmetiky. Je nejmladší a šéfuje mužům i třikrát starším než je ona. Dobrá zkušenost pro budoucí úspěšnou podnikatelku! Odsud po 17 letech odchází na mateřskou dovolenou.  Je jí 43 let, když se jí narodí dcera Jana. Záhy přijímá nabídku Státního statku v Jenči u Prahy, aby pro ně vyvíjela kosmetické přípravky založené na přírodních extraktech. První přípravky, které pro Státní statek vyrábí, se pod značkou Kora (kosmetika racionální) prodávají  v parfumerii v Praze na Můstku. V roce 1990 zavádí  do prodeje u nás první výživný ochranný krém. Je to oceněný Výživný krém s černým rybízem a Státní statek za něj získal milion devizových korun. Sama často i s miminem v náručí organizuje vývoj, domácí výrobu s přidělenou laborantkou, shání stroje, suroviny, obaly, zvládá i tehdy velmi těžká schvalovací řízení. Statek jde do restituce a to znamená konec slibně rozjeté výroby, ale významný mezník v začínající kariéře Ing. Evy Štěpánkové. Uvědomuje si, že už dál nechce prodávat vlastní mozek, hlavu i ruce. Ing Eva Štěpánková stojí na prahu osudového rozhodnutí.

 Osudové rozhodnutí

 Příběh paní Evy je fascinující. Sama bez pomoci příbuzných musí najednou skloubit a ustát dvě nové role: matky i podnikatelky. A vstupní kapitál? Oproti gigantickým koncernům, které jí zdánlivě stojí v cestě, pouhých 30 tisíc! Nemá však na výběr. Cítí odpovědnost za spolupracovníky a kolegy, ale hlavně za svoji dceru Janu. První přípravky jsou určeny profesionálním kosmetičkám. Prozíravá podnikatelka vytuší, že na trhu chybí přípravky pro péči v kosmetických salonech. Jsou tady jenom Ústav lékařské kosmetiky a Hygie, ale ty stagnují a nedokáží reagovat na začínající poptávku.  Začátkem devadesátých let přichází boom. Jako houby po dešti vznikají školy pro kosmetičky a kosmetické salony. Zájem je obrovský. Pokud to čas dovolí, jezdí paní Eva také přednášet do nově vznikajících škol. Její popularita a odborná prestiž roste. Poptávka po kosmetice Ryor rychle roste. Výroba se rozšiřuje o přípravky určené pro domácí ošetření.

 Rozjezd ve velkém

Prostory v rodinném domě v Praze Na Spiritce nestačí. Je třeba hledat jiné, nové a  větší. Výroba se stěhuje do pronajatých prostor Státního statku, provozovna v Lotyšské ulici funguje jako sklad a expedice pro kosmetičky, v Soukenické ulici v Praze 6 otevírá Ryor první firemní prodejnu, kterou při povodni v roce 2002 odnáší voda. Ceny za pronajaté prostory rostou a Ryor stojí před zásadním rozhodnutím. A jednoho dne, muselo to přijít,  přichází klíčové rozhodnutí - přestěhovat se do vlastního. Firma hledá vhodný pozemek pro výstavbu vlastního výrobního areálu. Pozemky nachází v Kyšicích nedaleko Prahy. Do nových provozů v Kyšicích se stěhuje výroba, expedice, prostě celý nový závod. Píše se rok 1997.

 Jak vznikl název Ryor ?

 Samotný název neskrývá přitom nic tajemného. Tvoří jej dvě začínající slabiky názvů základních parfémových kompozic  - rybíz a oranž. Autorem názvu Ryor byl někdo z pracovníků Státního statku, pro který paní Eva pracovala, ale protože si jej nedal patentovat, zůstal v rámci dohody po jejím odchodu paní Evě.

 Kvalita za přijatelnou cenu

 Firma Ryor dnes nabízí cca 210 přípravků  pro domácí  i profesionální péči. Je největší soukromou českou firmou vyrábějící kosmetiku. Značka našla své zákaznice ve 20 zemích světa – od Spojených států přes Slovensko, Německo, Finsko, Norsko, Bulharsko, Austrálii, Indonésii, Japonsko, Portugalsko, Tunis, Ukrajinu, Kazachstán, Rusko, Bělorusko, Mexiko a Maďarsko.

I my v redakci nezoufalek jsme vyzkoušeli krémy od Ryoru, srovnali jejich účinky s jinými značkami a můžeme Ryor upřímně doporučit. Jen nás zajímalo, proč – když jsou jeho přípravky minimálně stejně kvalitní – stojí méně než srovnatelné produkty konkurenčních zahraničních firem. Dostali jsme jasnou odpověď - Ryor je levnější o reklamu!  A zpětně jsme si uvědomili, že Ryor nám opravdu není „vnucován“ bombastickými reklamami se slavnými modelkami, jako mnohé jiné značky, což je bezesporu stojí mnoho peněz. Ryor spoléhá jen na svou kvalitu a dobrou pověst. Tu podtrhuje i fakt, že Ryor si potrpí na čerstvost ingrediencí svých přípravků. Na tu je paní majitelka nejslavnější české kosmetické značky obzvlášť pyšná.

Zdroj : ryor.cz

Zpět 1 příspěvků
Kniha týdne podle Nezoufalek
Nesmrtelný příběh v tanečních obrazech na jevišti Stavovského divadla

Nesmrtelný příběh v tanečních obrazech na jevišti Stavovského divadla

První premiérou Baletu Národního divadla v nové sezoně je Malá mořská víla – 10. listopadu ve Stavovském divadle.

Soutěž měsíce

Klub Nezoufalek - Přihlášení pro členky

Emailová adresa:
Heslo: